Manualul de sabotaj al CIA te învață cum să strici productivitatea companiei în care lucrezi

de: Andrada Bonea
13 10. 2016

În 1944, organizaţia americană OSS (Office of Stategic Services), care avea să se transforme ulterior CIA, a distribuit un „manual de sabotaj” satiric.

Se numește „Ghidul simplu de sabotaj” și a fost declasificat în anul 2008, iar acum e disponibil pe site-ul CIA. Acesta era destinat celor care locuiau în statele care făceau parte din Axă, dar erau simpatizanţi ai Aliaţilor. Practic, oferă instrucţiuni prin care oamenii obişnuiţi să poată încetini producţia în fabrici, birouri şi linii de transport.

Chiar dacă unele sfaturi sunt depășite în zilele noastre, altele sunt încă surprinzător de aplicabile și probabil te vor duce cu gândul la desfășurarea acțiunii la locul tău de muncă. Manualul spune că prostia intenționată e contrară naturii umane și că manifestarea ei presupune un set de abilități pe care nu oricine le are. Cei de la Business Insider au selectat câteva sfaturi și, adevărul e că ne fac să ne întrebăm dacă nu cumva o parte din angajații zilelor noastre au citit manualul și au decis să aplice cu sfințenie planurile de sabotare a productivității și nervilor celorlalți.

Pentru membri ai organizaţiilor, sfaturile selectate sună cam așa:

Insistaţi ca totul să se facă prin „canale” şi nu permiteţi trecerea anumitor proceduri atunci când e luată o decizie, ţineţi discursuri ori de câte ori aveţi ocazia, vorbiţi mult şi ilustrați cu anecdote şi experienţe personale, trimiteţi problemele către diverse comitete pentru a fi analizate şi studiate și faceți în așa fel încât să fie formate din cât mai mulți membri, aduceți în discuție frecvent probleme irelevante, readuceţi în discuţie decizii luate în cadrul unor şedinţe mai vechi.

Pentru manageri, planurile de sabotare sună așa:

Atunci când repartizaţi munca, începeţi cu activităţile cele mai puţin importante. Asiguraţi-vă că sarcinile importante ajung la muncitori ineficienţi, insistaţi asupra calităţii unor sarcini neimportante şi trimiteţi înapoi produsele cu cele mai puţine erori, pentru a scădea moralul tuturor, fiţi amabil doar cu angajaţii ineficienţi și oferiți-le promovări nemeritate, ţineţi întâlniri atunci când există multă treabă, multiplicaţi numărul de proceduri existente în cazuri precum plata salariilor, asigurându-vă că sunt mai mulţi oameni care trebuie să aprobe decizii simple.

În sfârșit, pentru angajați: munciţi încet, luaţi-vă cât de multe pauze, executaţi sarcinile prost şi daţi vina pe echipamente, reproşând superiorilor că nu vă puteţi face treaba bine din cauza aparaturii, nu împărtășiți cunoştinţele acumulate noilor angajaţi.